فهرست راهنمای پزشکان ایرانی در نروژ

زیرآسمان نروژ: در بخش نخست از سلسله مطالبی که از این پس در طبقه بندی موضوعی «بانک اطلاعات مشاغل ایرانیان در نروژ» در سایت «زیرآسمان نروژ» درج می شود، با اسامی و راههای تماس با برخی از دندانپزشکان ایرانی در نروژ آشنا شدیم و در این بخش قصد داریم با برخی از پزشکان ایرانی که در نروژ مشغول به فعالیت هستند آشنا شویم.

زیرآسمان نروژ این افتخار را دارد که با توجه به احساس نیاز و درخواست های شما عزیزان، برای نخستین بار در نروژ برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی مستقل شامل اطلاعات و راههای تماس با مشاغل صاحبان ایرانی کسب و کارها گام برداشته است. دقت داشته باشید که ایرانی بودن نام و نشان صاحبان مشاغل لزوماً به معنای این نیست که خدمات آنها به زبان مادری مراجعه کنندگان ارائه می شود.

همچنین یادآور می شویم که مرجع اصلی تمامی معرفی ها بر اساس اطلاعات قابل دسترس برای عموم در بانک اطلاعاتی مشاغل علوم پزشکی نروژ است وانتخاب صاحبان مشاغل به صورت کاملاً تصادفی و بدون هیچگونه پشتیبانی یا چشمداشت مالی انجام شده و صرفاً جنبه اطلاع رسانی آزاد و رفع نیازمندی برای افرادی که احتمالاً درآینده نیاز به آن خواهند داشت را دارد. بدیهی ست که انتخاب نهایی پزشک معالج، برعهده خود شماست..

نکته ۱: ترتیب اسامی پزشکان به ترتیب سال دریافت مجوز کاریا Autorisasjon بعنوان پزشک در نروژ تنظیم شده است. در ضمن، فهرست زیر شامل تنها پزشکانی که بعنوان پزشک خانواده یا Fastlege در بیمارستان ها، درمانگاهها و مراکز درمانی دولتی کشور مشغول به کار هستند- می شود و طبیعتا شامل تمامی پزشکان- که بخشی از آنها فقط در مطب ها یا کلینیک های خصوصی خود فعالیت دارند- نمی شود.

نکته ۲: به دلیل تعدد و پراکندگی زیاد پزشکان ایرانی در شهرهای بزرگ و کوچک کشور، تلاش شده است تا به پرجمعیت ترین شهرها و نقاط از نظر تراکم جمعیتی پرداخته شود اما بر اساس نیاز شما، این فهرست به مرور زمان بروزرسانی خواهد شد.

نکته ۳: برخی از پزشکان متخصص هستند. برخی از این تخصص ها که در قسمت Spesialisering مشخص شده اند به شرح زیر هستند:

Allmennmedisin پزشکی عمومی

Barnesykdommer بیماری اطفال

Ortopedisk kirurgi جراحی ارتوپدی

Psykiatri روانپزشکی

Fødselshjelp og kvinnesykdommer زایمان و بیماری های زنان

Øyesykdommer بیماری های چشم

Hjertesykdommer Indremedisin بیماری های قلبی/ پزشکی داخلی

Gastroenterologisk kirurgi جراحی گوارشی

Øre-, nese-, halssykdommer بیماری های گوش، حلق و بینی

پزشکان عمومی خانواده در مناطق OSLO, VIKEN

پزشکان متخصص در مناطق OSLO, VIKEN

پزشکان خانواده در شهر برگن Bergen

پزشکان خانواده در شهر تروندهایم TRONDHEIM

پزشکان خانواده در شهرهای استاوانگر و ساندنس Stavanger/Sandnes

منابع و پیوندهای مربوط:

بانک اطلاعاتی مشاغل علوم پزشکی نروژ

فهرست راهنمای دندانپزشکان ایرانی در نروژ

سامانه خدمات بهداشتی و درمانی نروژ

آشنایی با نظام بهداشت و درمان دولتی در نروژ

دریافت مجوز کار در مشاغل علوم پزشکی در نروژ

صفحه اینستاگرام «زیرآسمان نروژ»

برگردان فارسی، نگارش، تهیه و تنظیم: زیرآسمان نروژ

درصورتی که قصد به اشتراک گذاری این مطلب را دارید، لطفا مطلب را بدون ذکر منبع در جایی کپی نکنید. هرکدام از ما با رعایت حقوق نویسنده می توانیم به غنای فرهنگ «کپی رایت» در ایران کمک کنیم.

1 دیدگاه مال خودتان را بیفزایید

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.