راهنمای خرید، فروش و لیزینگ خودرو در نروژ

کرایه خودرو در نروژ

داشتن و مالک بودن خودرو در کشور نروژ بطور کلی  صرفنظر از اینکه اصلا یک سرمایه گذاری محسوب نمی شود، بلکه  یک بار و هزینه نسبتا سنگین در سبد خانوار تلقی می شود. هزینه هایی از جمله بیمه خودرو،هزینه ثبت و پلاک خودرو، سوخت نسبتا گران، هزینه پارکینگ، هزینه تعمیرات و نگهداری دوره ای، هزینه طرح ترافیک یا Bomavgiftو عوارض سالانه دولتی و غیره

بهمین خاطر، کرایه خودرو بجای خرید خودرو در نروژ یک امر و اتفاق بسیار متداول و عادی ست.برای کرایه خودرو در نروژ،موسسات و بنگاه های شناخته شده و بین المللی زیادی وجود دارند. موسساتی از جمله:

Avis

Europcar

Hertz

اگر هم قصد دارید که یکجا تمامی موسسات کرایه خودرو در نروژ را از نظر قیمت و شرایط اجاره مقایسه کنید، می توانید به اینجا مراجعه کنید. هر کدام از این شرکتها شرایط و مقررات مربوط به خودشان را برای کرایه خودرو دارند اما بطور کلی داشتن گواهینامه معتبر در اروپا شرط اصلی و لازم برای استفاده از خدمات این شرکتهاست.

LEIE BIL.JPG

راه دیگری که برای کرایه خودرو در نروژ وجود دارد،کرایه از افراد حقیقی بصورت خصوصی از سایت معتبر Nabobil  در اینجاست. این سایت/شرکت در واقع واسط بین اجاره کننده و اجاره دهنده ست که  ۲۰ درصد  از هزینه کل اجاره خودرو را بعنوان هزینه اداری و بیمه تکمیلی برمی دارد اما معامله را برای هر دو طرف اجاره یک معامله امن و بی دردسر می کند. ۵ درصد از هزینه اجاره هم بعنوان مالیات بر ارزش افزوده یا VAT محسوب می شود و در نهایت ۷۵ درصد  از مبلغ کل اجاره پس از پایان مدت اجاره به فرد اجاره دهنده پرداخت می شود.

از طرفی، اجاره دادن خودرو برای افرادی که استفاده زیادی از خودروی عموما پارک شده و کم استفاده خود ندارند، یک منبع درآمدی ست و از طرفی دیگر برای افرادی که مایل به سرمایه گذاری زیادی برای خودرو نیستند و یا قدرت مالی ندارند و یا اساسا تنها برای زمانهای مشخصی نیاز به خودرو دارند،یک گزینه کاملا مناسب و مقرون بصرفه محسوب می شود.

Image result for NABOBIL

نحوه اجاره خودرو هم بسیار ساده و بی دردسر است. کافیست نام شهر یا منطقه و تاریخ یا بازه ی اجاره خودرو را در داخل سایت این شرکت وارد کنید تا با انبوهی از انتخاب های متفاوت مواجه شوید. تمامی افرادی که در این سایت چه بعنوان اجاره کننده و چه بعنوان اجاره دهنده ثبت نام می کنند، بایستی اطلاعات کامل از جمله شماره ملی نروژی، شماره گواهینامه رانندگی، شماره تلفن، نشانی محل زندگی و اطلاعات مربوط به خودرو(برای مالکان خودرو) را به ثبت برسانند تا بتوانند از خدمات سایت استفاده کنند. سایت در دو نسخه نروژی و انگلیسی برای عموم افراد مقیم در نروژ قابل استفاده است. تمامی مقررات و شرایط اجاره خودرو از این سایت را می توانید در اینجا بخوانید.

منابع و پیوندهای مرتبط:

سایت سازمان راهنمایی و رانندگی نروژ

سایت سازمان حمل و نقل جاده ای نروژ

آشنایی با نرخ جرایم رانندگی در نروژ

راهنمای دریافت گواهینامه رانندگی در نروژ

خودروهای برقی در نروژ

پرفروش ترین خودروها در نروژ در سال ۲۰۲۱ میلادی

رکورد کمترین میزان مرگ و میر سوانح رانندگی در نروژ

نگاهی به آمار مرگ و میر جاده ای در نروژ

اتوبوس های خودران در نروژ

صفحه اینستاگرام «زیرآسمان نروژ»

برگردان فارسی، نگارش، تهیه و تنظیم: زیرآسمان نروژ

درصورتی که قصد به اشتراک گذاری این مطلب را دارید، لطفا مطلب را بدون ذکر منبع در جایی کپی نکنید. هرکدام از ما با رعایت حقوق نویسنده می توانیم به غنای فرهنگ «کپی رایت» در ایران کمک کنیم.

18 دیدگاه مال خودتان را بیفزایید

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.